niedziela, 20 października 2013

Pierogi ruskie

Dzisiaj postanowiłam pokazać wam moje pierogi ruskie. Robiłam je pierwszy raz w życiu i mi o dziwo wyszły :D




Składniki:
2 kg ziemniaków
800g sera twarogowego ( ja użyłam OSM Rawicz)
2 duże cebule
2 szklanki wody
jajko
sól, pieprz, 
olej

1. Ziemniaki gotujemy na miękko.

 2. Cebulę kroimy w kosteczkę, podsmażamy na patelni na złocisty kolor.
 3. Szklankę ciepłej wody wlewamy do miski i dodajemy 2 szklanki mąki oraz jajko. Dosypujemy szczyptę soli i wszystko dokładnie mieszamy. Kiedy składniki się połączą wyrabiamy ciasto na pierogi.
 4. Gotowe ciasto dzielimy na 2 części i każdą z nich owijamy folią przezroczystą by ciasto nam nie wyschło
 5. Z ugotowanych ziemniaków wylewamy wodę i odstawiamy do wystygnięcia. Kiedy ziemniaki będą letnie dodajemy twaróg, cebulkę i doprawiamy solą i pieprzem. ja zawsze dodaje dużo pieprzu. Wszystko dokładnie musimy wymieszać.

 6. Ciasto wałkujemy na nie za cienki placek. kuflem od piwa lub szklanką wykrawamy okrągłe placki. Na każdy placek dajemy porcję farszu i i składamy na pół. Krawędzie zlepiamy dokładnie razem i możemy przyciskać widelcem by nabrały kształtu na brzegach. 
7.  Do wysokiego garnka wlewamy wodę i dodajemy łyżeczkę wody oraz 2 łyżki oleju. Czekamy aż woda zacznie wrzeć. Wkładamy pojedyńczo pierogi tak by się nie sklejały. Gotujemy aż wypłyną na wierzch. Od czasu do czasu oczywiście trzeba zamieszać. Kiedy wypłyną wyłączamy palnik i pozostawiamy pod przykryciem 5 minut.  Po tym czasie pierogi są gotowe do wyciągnięcia. Podawać z śmietana. 


Smacznego :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz